Židan na gostinsko-živilski borzi GZS

Minister Židan: Slovenski živilski proizvodi lahko konkurenčna prednost slovenskega turizma

Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) je potekala gostinsko-živilska borza, na kateri so turistični delavci in gostinci ter predstavniki živilske industrije iskali poti za krepitev sodelovanja. Pogovori na borzi so se osredotočali na vključitev lokalnih izdelkov za dvig kakovosti in konkurenčnosti gostinsko turistične ponudbe. Kmetijski minister mag. Dejan Židan je izrazil prepričanje, da so slovenski živilski proizvodi lahko konkurenčna prednost slovenskega turizma. Želja je, da bi se lokalno pridelana hrana čim večkrat pojavljala na mizah vaših hotelov in gostiln.

V Sloveniji smo lani zabeležili več kot 10 milijonov turističnih nočitev – to pomeni vsaj 10 milijonov zajtrkov in večerij ter približno toliko kosil, podatki pa sploh ne upoštevajo milijonov domačih in tujih dnevnih izletnikov. V turizmu tako govorimo o multiplikatorju 1,8 – na vsak zaslužen evro v turizmu tako pride še dodatnega 0,8 evra v drugih dejavnostih, na vsako turistično zaposlitev pa 0,8 delovnega mesta v drugih dejavnostih.

Kmetijski minister Židan je izrazil zadovoljstvo s sedemodstotno rastjo, ki jo je lani beležil slovenski turizem, ter 10-odstotno rastjo na turističnih kmetijah. “A pred nami so novi izzivi,” je opozoril in ocenil, da obstaja še rezerva. Židan je izpostavil vrhunske slovenske prehrambene izdelke – mleko, marmelado, med in druge. Sam je kot gost vedno pozoren, ali te slovenske izdelke najde pri slovenskih gostinskih in turističnih ponudnikih, a vedno z videnim ni zadovoljen. “Rastemo, se gradimo, a kot Slovenija moramo imeti samozavest. Tudi številke o turistični rasti so še lepše, če so v celoti povezane s slovenskim prostorom,” je menil minister Židan.

Gostinsko - živilska borza GZS

Slovenske prehrambene izdelke s promocijo podpira tudi kmetijsko ministrstvo. Prvi rezultati se že kažejo – ankete kažejo, da se je delež Slovencev, ki v trgovinah preverijo poreklo izdelkov, dvignil s 30 na 70 odstotkov. Pomemben del kupcev, ki preverjajo poreklo, je pripravljen za domače izdelke plačati tudi nekaj več – trenutno je ta meja pet odstotkov. V sosednjih državah tu dosegajo pripravljenost na plačilo vsaj 10 odstotkov višje cene, “vendar je v Sloveniji stanje sedaj bistveno boljše kot pred leti”, je dejal minister Židan.

Letos bo stekel projekt “Izbrana kakovost Slovenije”. Gre za zaščitni znak, ki bo zagotavljal, da je proizvod ne le narejen v Sloveniji, ampak temelji tudi na slovenskih surovinah, je pojasnil Židan. Projekt bo v začetku stekel v mlečnem sektorju, nato bo sledilo meso, kasneje pa ostali prehranski proizvodi. “Sam si želim, da bi znak Izbrana kakovost Slovenije čim prej zatem, ko se bo uveljavil, postal prepoznaven tudi v slovenski turistični ponudbi,” je dejal Židan. To je lahko konkurenčna prednost, je menil minister iz vrst SD.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>