Spoštovane poslanke in poslanci, predsednik Državnega zbora dr. Milan Brglez, spoštovani predsednik vlade dr. Miro Cerar, spoštovani obrambni minister Janko Veber!
Seja Državnega zbora, ki smo ji priča danes, nam ne more biti v ponos. Ne nam poslancem in poslankam, ne koaliciji, ne opoziciji. Verjetno se na tem mestu kdo posmiha, češ saj nismo mi krivi, da smo danes tu. Da bi verjetno lahko z drugačnim ravnanjem marsikoga današnjo sejo preprečili. Pa bi jo res?
Lahko se je nasmihati, se naslajati nad dogodki zadnjih dni, ko se namesto o tem, kaj dela vlada, poroča o tem, kako se politika ukvarja sama s seboj. Kako smo lahko tako nespametni, da smo ob častitljivi obletnici – 25-letnici prvih demokratičnih večstrankarskih volitev – žrtev lastnih prerekanj v iskanju krivca ali krivcev za to čemur smo priča danes.
In slep je tisti, ki ne vidi, da smo zašli na pot političnega preigravanja namesto, da bi prijeli bika za roge in si poskušali odgovoriti na prava vprašanja, vsebinska vprašanja. Vprašanja, katerih odgovori bodo lahko našim državljankam in državljanom ponudili možnost boljšega izhoda iz tega položaja, ne pa vnovičen vrtiljak prerekanj.
Vsi mi, ki danes sedimo tu v DZ, se moramo kritično vprašati o svoji odgovornosti, o svoji vlogi, svojem ravnanju, vprašati se moramo glede svojih izjav, javnih ali pa takšnih, ki so obstale nekje v zaprtih sobanah pisarn. Ko smo zopet nasedli temu, da se politiko izrabi za strankarske zgodbe, ko se s politiko upravlja kot z delnicami nekega podjetja, ko ni pomembno kam želimo podjetje peljati, ali želim razvoj, nova delovna mesta. Važno je samo, da nam podjetje daje strankarske dobičke.
Želel bi si, da je drugače. Verjamem, da zmoremo drugače. Ne več s podtikanji, prerekanji, temveč z veliko mero odgovornosti do tistih, ki jim moramo biti odgovorni.
To niso naše politične stranke. To ni vloga koalicije ali opozicije. To niso rejtingi, trenutna javna mnenja. Kar je edino pomembno, kar edino šteje in k edino čemur smo zavezani so naši ljudje. Naše državljanke in državljani Republike Slovenije.
Zato verjamem, da bo danes zadnja etapa te zgodbe, v katero smo zašli. Ne samo po odgovornosti predsednika vlade, Socialnih demokratov ali opozicije. Vsi tukaj moramo kritično priznati svoj del odgovornosti in pokazati zrelost, da prenehamo s temi preigravanji. Brez kalkulacij in s figo v žepu si moramo povedati kar je podprto z argumenti in ne, da se naslajamo z izjavami, ki mislimo, da bi bile lahko všečne ali s katerimi bi si še malo izboljšali rejtinge. Tudi ne s tem, kako, da je minister Veber ravnal pravilno ali ne pravilno kar tako povprek, na pamet. Polni strankarskega zanosa o tem, da je treba za vsako ceno, mimo argumentov braniti ali napadati nekoga, ker nam tako velela stranka. Ali opozicijska vloga.
Če kaj, bi nam moralo biti jasno, da nas imajo ljudje dovolj. Teh prerekanj, tega političnega natolcevanja. Da smo kot politika izgubili kompas, ki kaže v smeri rešitev, ki so dobre za ljudi.
Socialni demokrati se pri naših stališčih glede ministra Vebra nismo opirali na našo koalicijsko pozicijo, našo stranko, na to, da gre za našega ministra. Ko pridejo na dan argumenti, politika odpade. Obstane nekje zunaj, in ko argumentov zmanjka se nekateri poslužijo politikatstva, da se zamegli resnico, ki kot vemo marsikdaj boli.
In to se je zgodilo tudi v primeru ministra za obrambo Janka Vebra, ko se je nekaj ljudi odločilo, da se mora na ministra prilepiti etiketo odpisan, brez da se prisluhne argumentom.
Prisluhniti argumentom. Ni to nekaj kar moramo politiki početi. Najprej argumente slišati, nato pa se po njih ravnati. Verjamem, da je lažje zgrabiti prvo kost, ki nam jo nekdo navrže, se ravnati po strankarskih interesih in se prepustiti toku obsojanj, nezaupanja in delati tako, da se bo najbolje izšlo za stranko, našo pozicijo.
Socialni demokrati bi lahko, tako kot mnogo drugih, nasedli temu politikantstvu. Si umili roke, se malce namrgodili, saj ne moremo nič, če se je del politične javnosti odločil tako kot se je.
Pa tu spet ne gre brez politike. Predsednik vlade je kot prvi minister sestavil svojo ekipo. Na zaupanju. Ob tem dogajanju pa se je zgodilo še nekaj, kar je botrovalo temu, da smo danes priča tej razpravi. Zaupanje je frontalno trčilo ob argumente. Po navadi gresta zaupanje in argumenti skupaj, z roko v roko. V primeru ministra Vebra temu ni bilo tako.
Socialni demokrati smo bili na razpotju. Na tehnici sta zaupanje oziroma nezaupanje in argumenti. Ali s politično odločitvijo izbrati stran, na kateri je pomakanje zaupanja ali pa stopiti na stran argumentov. Slednje, stopiti na stran argumentov je veliko težje. Težje, ko s strani opozicije padajo težke besede, ki so polne želja po nestabilnosti in ko del koalicije pravi, da je zaupanje pred argumenti.
Danes smo tu, da zaupanje oziroma nezaupanje ter argumente znova soočimo. Morda ne bomo deležni pravih rezultatov, težko je potegniti besede nazaj, tako z ene kot z druge strani. Pa vendar se moramo ponovno vprašati, kako preseči to preigravanje moči in omogočiti rešitev, ki bo dobra za našo državo in vse njene državljanke in državljane.
Ob tem pa ne pomesti z argumenti pod preprogo, na drugi strani pa ne potepati temelje parlamentarne demokracije, ki pravi: če predsednik vlade nima zaupanja v ministra, ta ne more več opravljati funkcije ministra.
V luči tega menimo, da je danes čas, ko presežemo merjenje moči med nezaupanjem ter med vztrajanjem pri pat poziciji, ki govori v prid argumentov. Treba je najti rešitev, ki bo vzdržala odločitev predsednika vlade, hkrati pa ne poteptala argumente.
Kako to doseči? Mislim, da je odgovor preprost, a hkrati težak. Za vse. Si pa mora nanj odgovoriti vsak posameznik, ki je v tej zgodbi vpleten. A z največjo mero odgovornosti do državljank in državljanov. Do naše države, ki ne sme biti dneva več obremenjena s političnimi igrami prežetim zrakom, ki duši možnosti za reševanje pomembnih vprašanj.
Tudi privatizacija je med temi vprašanji. Ko danes govorimo o takšnih in drugačnih potezah, o proceduri pozabljamo na bistvo te razprave. Da so leta krize vprašanje privatizacije državnega premoženja postavile na vrh vsebin, s katerimi se morajo soočiti vse vlade. Tudi ta. Žal pa se je mnogokrat ob tej ihti, ob pritiskih javnofinančne konsolidacije, ko so nekateri celo klicali trojko pozabilo, da ima privatizacija svojo ceno. Ta se ne meri samo s tem, koliko denarja bomo iztržili za katero podjetje. Kdo bo kupec, ali bo to strateški partner, z vizijo razvoja, ali pa bomo v rokohitrstvu nasedli spretnim špekulantom, ki se od podjetja obetajo samo dobičke. Tudi za ceno delovnih mest in razvoja.
Obrambni minister Janko Veber je žal med prvimi, ki so jasno izpostavili varnostni vidik prodaje Telekoma Slovenije. Ni odveč ponoviti, kar nekateri ne želijo, nočejo ali preprosto ne razumejo. Da ministrstvo za obrambo koristi širok spekter storitev Telekoma, ki med drugim zajema tudi delovanje številke za klic v sili 112 ter da je omrežje Telekoma povezano z omrežjem sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Velja izpostaviti, da je Telekom podjetje, ki ima tudi po sklepu vlade poseben pomen za obrambo in da predstavlja državno kritično infrastrukturo. Vse analize, ki so bile narejene na podlagi javno dostopnih podatkov ter na podlagi obsega storitev, ki jih operater zagotavlja za potrebe ministrstva, so bili speljane korektno, zakonito. Imajo pa še velik predznak odgovornosti. Prav tega, česar se politika tako rada izogiba. Odgovornosti. Do naše države ter njenih državljank in državljanov.
Glede zakonitosti je bilo te dni dosti povedanega. Morda še preveč. Pravno mnenje, ki sta ga pripravila dr. Igor Kaučič in dr. Rajko Pirnat pa je žal zopet postalo poligon različnih političnih interpretacij. Kot da si politika lahko prisvoji vse kar ji pride pod roke, samo, da si pritrdi. Pravno mnenje je takšno kot je in ne kot bi si ga morda kdo želel.
Odgovornost ravnanja ministra Vebra pa verjamem da je boleča točka za marsikoga, ki je v preteklosti pred to odgovornostjo vztrajno bežal, se ji izmikal in jo želi, v kolikor se ta pokaže, nenehno teptati in jo izrabljati v sebi v prid.
Temu Socialni demokrati ostro nasprotujemo.
Potem pa je še tu zaupanje. Zaupanje bi morali graditi argumenti ne politične kalkulacije. Pa vendar sta zaupanje in nezaupanje najprej osebna zadeva. Na čem točno temeljita, če ne na argumentih, je težko razumeti. Pa vendar ju je kljub temu treba spoštovati. A ne kar tako, samo po sebi. Najprej se je treba soočiti z vsem, na čemer naj bi to zaupanje ali nezaupanje temeljilo, šele potem pa povleči poteze. Morda je bil predsednik vlade v odločitvi glede ministra Vebra prehiter, morda ni uspel, zmogel ali želel videti argumentov. Tega ne vemo in danes verjetno tudi ne bomo izvedeli. Kljub temu pa se moramo soočiti z današnjo politično zagato in jo – kot sem že poudaril – rešiti s treznimi glavami in z odločitvami, ki gredo mimo politikantstva.
Temu smo se tudi mi Socialni demokrati zavezali s podpisom koalicijske pogodbe. To ni le nekaj deset listov papirja, s katerimi lahko mahamo sem ter tja, ko nastopijo krize. To je zaveza, ki ne sme postati le predmet razprtij temveč tisto, k čemur se moramo vedno znova obrniti, ne zato, da probleme ustvarjamo, temveč jih rešujemo.
Socialni demokrati smo se s podpisom koalicijske pogodbe zavezali, da bomo v tej vladi naredili vse kar je v naši moči, da ne bo pozabljeno na socialno državo. Na javno šolstvo, javno zdravstvo. Da ne pozabimo na vse tiste, ki so pod težo krize potisnjeni na rob. A hkrati vemo in želimo, da to pogodbo spoštovati tudi koalicijski partnerji.
Odgovornost se začne pri zaupanju. Če je bilo zadnje dni to zaupanje izgubljeno, odgovornost pometena pod preprogo, verjamemo, da bomo z večjo mero zaveze, ki smo jo v prvi vrsti dolžni našim državljankam in državljanom, z današnjo razpravo naredili korak naprej. Da najdemo to zaupanje, vsi – koalicija in opozicija, tako, da se soočimo z odgovornostjo in jo postavimo na prvo mesto vsake naše besede, vsakega našega dejanja.
Matjaž Han
vodja Poslanske skupine Socialnih demokratov v Državnem zboru Republike Slovenije
Poslanska skupina SD na seji DZ o razrešitvi ministra za obrambo
/in Novice, Poslanska skupina /by Živa ŽivkovićSpoštovane poslanke in poslanci, predsednik Državnega zbora dr. Milan Brglez, spoštovani predsednik vlade dr. Miro Cerar, spoštovani obrambni minister Janko Veber!
Seja Državnega zbora, ki smo ji priča danes, nam ne more biti v ponos. Ne nam poslancem in poslankam, ne koaliciji, ne opoziciji. Verjetno se na tem mestu kdo posmiha, češ saj nismo mi krivi, da smo danes tu. Da bi verjetno lahko z drugačnim ravnanjem marsikoga današnjo sejo preprečili. Pa bi jo res?
Lahko se je nasmihati, se naslajati nad dogodki zadnjih dni, ko se namesto o tem, kaj dela vlada, poroča o tem, kako se politika ukvarja sama s seboj. Kako smo lahko tako nespametni, da smo ob častitljivi obletnici – 25-letnici prvih demokratičnih večstrankarskih volitev – žrtev lastnih prerekanj v iskanju krivca ali krivcev za to čemur smo priča danes.
In slep je tisti, ki ne vidi, da smo zašli na pot političnega preigravanja namesto, da bi prijeli bika za roge in si poskušali odgovoriti na prava vprašanja, vsebinska vprašanja. Vprašanja, katerih odgovori bodo lahko našim državljankam in državljanom ponudili možnost boljšega izhoda iz tega položaja, ne pa vnovičen vrtiljak prerekanj.
Vsi mi, ki danes sedimo tu v DZ, se moramo kritično vprašati o svoji odgovornosti, o svoji vlogi, svojem ravnanju, vprašati se moramo glede svojih izjav, javnih ali pa takšnih, ki so obstale nekje v zaprtih sobanah pisarn. Ko smo zopet nasedli temu, da se politiko izrabi za strankarske zgodbe, ko se s politiko upravlja kot z delnicami nekega podjetja, ko ni pomembno kam želimo podjetje peljati, ali želim razvoj, nova delovna mesta. Važno je samo, da nam podjetje daje strankarske dobičke.
Želel bi si, da je drugače. Verjamem, da zmoremo drugače. Ne več s podtikanji, prerekanji, temveč z veliko mero odgovornosti do tistih, ki jim moramo biti odgovorni.
To niso naše politične stranke. To ni vloga koalicije ali opozicije. To niso rejtingi, trenutna javna mnenja. Kar je edino pomembno, kar edino šteje in k edino čemur smo zavezani so naši ljudje. Naše državljanke in državljani Republike Slovenije.
Zato verjamem, da bo danes zadnja etapa te zgodbe, v katero smo zašli. Ne samo po odgovornosti predsednika vlade, Socialnih demokratov ali opozicije. Vsi tukaj moramo kritično priznati svoj del odgovornosti in pokazati zrelost, da prenehamo s temi preigravanji. Brez kalkulacij in s figo v žepu si moramo povedati kar je podprto z argumenti in ne, da se naslajamo z izjavami, ki mislimo, da bi bile lahko všečne ali s katerimi bi si še malo izboljšali rejtinge. Tudi ne s tem, kako, da je minister Veber ravnal pravilno ali ne pravilno kar tako povprek, na pamet. Polni strankarskega zanosa o tem, da je treba za vsako ceno, mimo argumentov braniti ali napadati nekoga, ker nam tako velela stranka. Ali opozicijska vloga.
Če kaj, bi nam moralo biti jasno, da nas imajo ljudje dovolj. Teh prerekanj, tega političnega natolcevanja. Da smo kot politika izgubili kompas, ki kaže v smeri rešitev, ki so dobre za ljudi.
Socialni demokrati se pri naših stališčih glede ministra Vebra nismo opirali na našo koalicijsko pozicijo, našo stranko, na to, da gre za našega ministra. Ko pridejo na dan argumenti, politika odpade. Obstane nekje zunaj, in ko argumentov zmanjka se nekateri poslužijo politikatstva, da se zamegli resnico, ki kot vemo marsikdaj boli.
In to se je zgodilo tudi v primeru ministra za obrambo Janka Vebra, ko se je nekaj ljudi odločilo, da se mora na ministra prilepiti etiketo odpisan, brez da se prisluhne argumentom.
Prisluhniti argumentom. Ni to nekaj kar moramo politiki početi. Najprej argumente slišati, nato pa se po njih ravnati. Verjamem, da je lažje zgrabiti prvo kost, ki nam jo nekdo navrže, se ravnati po strankarskih interesih in se prepustiti toku obsojanj, nezaupanja in delati tako, da se bo najbolje izšlo za stranko, našo pozicijo.
Socialni demokrati bi lahko, tako kot mnogo drugih, nasedli temu politikantstvu. Si umili roke, se malce namrgodili, saj ne moremo nič, če se je del politične javnosti odločil tako kot se je.
Pa tu spet ne gre brez politike. Predsednik vlade je kot prvi minister sestavil svojo ekipo. Na zaupanju. Ob tem dogajanju pa se je zgodilo še nekaj, kar je botrovalo temu, da smo danes priča tej razpravi. Zaupanje je frontalno trčilo ob argumente. Po navadi gresta zaupanje in argumenti skupaj, z roko v roko. V primeru ministra Vebra temu ni bilo tako.
Socialni demokrati smo bili na razpotju. Na tehnici sta zaupanje oziroma nezaupanje in argumenti. Ali s politično odločitvijo izbrati stran, na kateri je pomakanje zaupanja ali pa stopiti na stran argumentov. Slednje, stopiti na stran argumentov je veliko težje. Težje, ko s strani opozicije padajo težke besede, ki so polne želja po nestabilnosti in ko del koalicije pravi, da je zaupanje pred argumenti.
Danes smo tu, da zaupanje oziroma nezaupanje ter argumente znova soočimo. Morda ne bomo deležni pravih rezultatov, težko je potegniti besede nazaj, tako z ene kot z druge strani. Pa vendar se moramo ponovno vprašati, kako preseči to preigravanje moči in omogočiti rešitev, ki bo dobra za našo državo in vse njene državljanke in državljane.
Ob tem pa ne pomesti z argumenti pod preprogo, na drugi strani pa ne potepati temelje parlamentarne demokracije, ki pravi: če predsednik vlade nima zaupanja v ministra, ta ne more več opravljati funkcije ministra.
V luči tega menimo, da je danes čas, ko presežemo merjenje moči med nezaupanjem ter med vztrajanjem pri pat poziciji, ki govori v prid argumentov. Treba je najti rešitev, ki bo vzdržala odločitev predsednika vlade, hkrati pa ne poteptala argumente.
Kako to doseči? Mislim, da je odgovor preprost, a hkrati težak. Za vse. Si pa mora nanj odgovoriti vsak posameznik, ki je v tej zgodbi vpleten. A z največjo mero odgovornosti do državljank in državljanov. Do naše države, ki ne sme biti dneva več obremenjena s političnimi igrami prežetim zrakom, ki duši možnosti za reševanje pomembnih vprašanj.
Tudi privatizacija je med temi vprašanji. Ko danes govorimo o takšnih in drugačnih potezah, o proceduri pozabljamo na bistvo te razprave. Da so leta krize vprašanje privatizacije državnega premoženja postavile na vrh vsebin, s katerimi se morajo soočiti vse vlade. Tudi ta. Žal pa se je mnogokrat ob tej ihti, ob pritiskih javnofinančne konsolidacije, ko so nekateri celo klicali trojko pozabilo, da ima privatizacija svojo ceno. Ta se ne meri samo s tem, koliko denarja bomo iztržili za katero podjetje. Kdo bo kupec, ali bo to strateški partner, z vizijo razvoja, ali pa bomo v rokohitrstvu nasedli spretnim špekulantom, ki se od podjetja obetajo samo dobičke. Tudi za ceno delovnih mest in razvoja.
Obrambni minister Janko Veber je žal med prvimi, ki so jasno izpostavili varnostni vidik prodaje Telekoma Slovenije. Ni odveč ponoviti, kar nekateri ne želijo, nočejo ali preprosto ne razumejo. Da ministrstvo za obrambo koristi širok spekter storitev Telekoma, ki med drugim zajema tudi delovanje številke za klic v sili 112 ter da je omrežje Telekoma povezano z omrežjem sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Velja izpostaviti, da je Telekom podjetje, ki ima tudi po sklepu vlade poseben pomen za obrambo in da predstavlja državno kritično infrastrukturo. Vse analize, ki so bile narejene na podlagi javno dostopnih podatkov ter na podlagi obsega storitev, ki jih operater zagotavlja za potrebe ministrstva, so bili speljane korektno, zakonito. Imajo pa še velik predznak odgovornosti. Prav tega, česar se politika tako rada izogiba. Odgovornosti. Do naše države ter njenih državljank in državljanov.
Glede zakonitosti je bilo te dni dosti povedanega. Morda še preveč. Pravno mnenje, ki sta ga pripravila dr. Igor Kaučič in dr. Rajko Pirnat pa je žal zopet postalo poligon različnih političnih interpretacij. Kot da si politika lahko prisvoji vse kar ji pride pod roke, samo, da si pritrdi. Pravno mnenje je takšno kot je in ne kot bi si ga morda kdo želel.
Odgovornost ravnanja ministra Vebra pa verjamem da je boleča točka za marsikoga, ki je v preteklosti pred to odgovornostjo vztrajno bežal, se ji izmikal in jo želi, v kolikor se ta pokaže, nenehno teptati in jo izrabljati v sebi v prid.
Temu Socialni demokrati ostro nasprotujemo.
Potem pa je še tu zaupanje. Zaupanje bi morali graditi argumenti ne politične kalkulacije. Pa vendar sta zaupanje in nezaupanje najprej osebna zadeva. Na čem točno temeljita, če ne na argumentih, je težko razumeti. Pa vendar ju je kljub temu treba spoštovati. A ne kar tako, samo po sebi. Najprej se je treba soočiti z vsem, na čemer naj bi to zaupanje ali nezaupanje temeljilo, šele potem pa povleči poteze. Morda je bil predsednik vlade v odločitvi glede ministra Vebra prehiter, morda ni uspel, zmogel ali želel videti argumentov. Tega ne vemo in danes verjetno tudi ne bomo izvedeli. Kljub temu pa se moramo soočiti z današnjo politično zagato in jo – kot sem že poudaril – rešiti s treznimi glavami in z odločitvami, ki gredo mimo politikantstva.
Temu smo se tudi mi Socialni demokrati zavezali s podpisom koalicijske pogodbe. To ni le nekaj deset listov papirja, s katerimi lahko mahamo sem ter tja, ko nastopijo krize. To je zaveza, ki ne sme postati le predmet razprtij temveč tisto, k čemur se moramo vedno znova obrniti, ne zato, da probleme ustvarjamo, temveč jih rešujemo.
Socialni demokrati smo se s podpisom koalicijske pogodbe zavezali, da bomo v tej vladi naredili vse kar je v naši moči, da ne bo pozabljeno na socialno državo. Na javno šolstvo, javno zdravstvo. Da ne pozabimo na vse tiste, ki so pod težo krize potisnjeni na rob. A hkrati vemo in želimo, da to pogodbo spoštovati tudi koalicijski partnerji.
Odgovornost se začne pri zaupanju. Če je bilo zadnje dni to zaupanje izgubljeno, odgovornost pometena pod preprogo, verjamemo, da bomo z večjo mero zaveze, ki smo jo v prvi vrsti dolžni našim državljankam in državljanom, z današnjo razpravo naredili korak naprej. Da najdemo to zaupanje, vsi – koalicija in opozicija, tako, da se soočimo z odgovornostjo in jo postavimo na prvo mesto vsake naše besede, vsakega našega dejanja.
Matjaž Han
vodja Poslanske skupine Socialnih demokratov v Državnem zboru Republike Slovenije
Kopač Mrak: “Pripravljamo celovit paket pomoči, ne samo odpis dolgov, tudi pomoč pri deložacijah.”
/in Novice, Vlada /by Živa ŽivkovićMinistrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti dr. Anja Kopač Mrak se je v torek zvečer udeležila soočenja z Lukom Mescem iz Združene levice v oddaji 24ur zvečer na temo odpisa dolgov. Ministrica Kopač Mrak je v oddaji poudarila, da želijo na ministrvstvu najti dogovor v družbi za reševanje situacije najranljivejših državljanov, in ne pripraviti prisilnega zakona. “Pripravljamo celovit paket pomoči, ne samo odpis dolgov, tudi pomoč pri deložacijah,” je poudarila ministrica iz vrst SD.
Soočenje ministrice v oddaji 24ur zvečer si lahko ogledate na povezavi: http://skrci.me/PfCpD
Martina Vuk o sodelovanju Slovenije s Furlanijo – Julijsko krajino
/in Novice, Vlada /by Živa ŽivkovićDržavna sekretarka Martina Vuk se je udeležila prvega zasedanja Skupnega odbora Slovenije in Furlanije – Julijske krajine v Trstu. Državna sekretarka Vuk je bila sopredsedujoča delovnemu omizju o socialni politiki in zdravju. Današnje srečanje predstavlja izhodišče za začetek dvostranskega sodelovanja na področju socialnih politik med Slovenijo in Furlanijo-Julijsko krajino. Tako kot preostale države Evropske unije, se tudi Slovenija sooča z izzivi prihodnosti, med katere nedvomno sodijo demografske spremembe kot odraz staranja prebivalstva in s tem vezanih predvidenih in nepredvidenih ekonomskih, socialnih in zdravstvenih izzivov. Slovenija je v tem kontekstu zainteresirana za izmenjavo izkušenj in dobrih praks z vsemi sosedskimi državami, kot tudi širše.
Minister Židan na posvetu »Varna hrana – od kmetije do mize«
/in Novice, Vlada /by Živa ŽivkovićMinister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mag. Dejan Židan se je ob svetovnemu dnevu zdravja, ki ga obeležujemo 7. aprila, udeležil nacionalnega posveta o varnosti živil, kjer so predstavili ključna področja varnosti živil. Svetovna zdravstvena organizacija je letošnji Svetovni dan zdravja posvetila varnosti živil, kjer je oskrba z varno hrano, ki ne ogroža zdravja potrošnikov, temelj zdrave prehrane in pomemben dejavnik varovanja zdravja kot javnega interesa. Posvet so skupaj organizirali ministrstvi za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter zdravje, Urad Svetovne zdravstvene organizacije v Sloveniji in Nacionalni inštitut za javno zdravje.
Slovenski sistem nadzora nad varnostjo hrano spada po besedah ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mag. Dejana Židana med tri najboljše v Evropi. Sistem je po njegovih besedah celovit, pa tudi število preiskav je večje od povprečja EU. A oster nadzor je po njegovem mnenju koristen, saj zaradi tega potrošniki bolj zaupajo v lokalno pridelavo.
Predsednik Dejan Židan za rešitev trenutne politične krize, ki je ni ustvarila stranka SD, predvideva iskanje politične rešitve
/in Novice /by Živa ŽivkovićSocialni demokrati po besedah predsednika stranke mag. Dejana Židana vztrajamo, da je bila odločitev premierja dr. Mira Cerarja za predlog razrešitve obrambnega ministra Janka Vebra politična. Tako Židan predvideva, da bodo do četrtka, ko bo predlog obravnaval DZ, za politično krizo iskali politično rešitev. Ob tem Židan izpostavlja, da so stranke dolžne zagotavljati politično stabilnost. “Pogosto ugotavljamo, da smo politične stranke dolžne, da zagotavljamo politično stabilnost, saj je Slovenija najhitreje napredovala tedaj, ko smo bili politično stabilni in smo imeli kot družba enotne cilje,” je v izjavi novinarjem v DZ pojasnil Židan.
Predsednik SD je danes vnovič poudaril, da SD ni tista, ki je začela politično krizo. “Zavedamo se tudi, da politično krizo rešujemo tako, da ustvarimo politično stabilnost. A k temu morajo težiti vse stranke v koaliciji, ne le SD,” je poudaril. Kakšna bo odločitev v četrtek, ne napoveduje, meni pa, da se bo tem političnim odločitvam politika morala prilagoditi.
Tudi na današnja medijska poizvedovanja oz. hipotetična vprašanja ni želel odgovarjati, kot na primer ali v SD razmišljamo o novem ministru ali o odhodu iz koalicije. Na vprašanje, ali smo pripravljeni v SD na volitve, pa je predsednik stranke odgovoril, da v tem trenutku še nihče v Sloveniji ne razmišlja o predčasnih volitvah, “saj jih kot država ne potrebujemo in ne zmoremo”. V primeru, če bo minister Veber razrešen, se sicer omenja tudi možnost rekonstrukcije vlade, v smislu, da bi SD prevzela izpraznjen resor ministrstva za izobraževanje, odstopila pa obrambni resor. Tudi to so po Židanovih besedah hipotetična vprašanja, na katera danes v SD nismo pripravljeni odgovarjati.
S predsednikom vlade se, kot je pojasnil predsednik SD, slišita po telefonu. Političnih pogovorov bo po njegovem mnenju do četrtka, ko bodo poslanci na izredni seji DZ razpravljali o Vebrovi razrešitvi, še veliko. Če ne prej, pa se bodo koalicijski partnerji sestali v sredo, ko bo vladna ekipa na delovnem posvetu razpravljala o nacionalnem reformnem programu in se bodo tedaj verjetno dotaknili tudi aktualne politične zagate. Različna stališča koalicijskih partnerjev se bodo tako soočila tudi pri pogovorih o državnem proračunu za prihodnji dve leti. Židan upa, da bodo koalicijski partnerji upoštevali stališče SD, to je, da mora del gospodarske rasti tudi v boljši standard državljanov.
V sredo, 8. aprila, sicer obeležujemo tudi 25. obletnico prvih večstrankarskih volitev v Sloveniji. Predsednik SD Židan ob tej priložnosti pravi, da je do stanja v državi manj kritičen kot nekateri drugi, ker se zaveda, da je 25 let samostojnosti za državo še vedno puberteta “in v njej očitno delamo tudi pubertetniške napake”.
Veber ponovno poudaril zakonitost delovanja OVS
/in Novice /by Živa ŽivkovićPo objavi pravnega mnenja dr. Rajka Pirnata in dr. Igorja Kaučiča v časniku Večer o delovanju obrambnega ministra in OVS v primeru Telekom je minister za obrambo Janko Veber ponovno branil svoje ravnanje. Pravna strokovnjaka sta namreč ugotovila, da je bilo delovanje ministra in OVS povsem v skladu z zakonom, je v izjavi medijem povedal Veber. Zato ga čudi, da je premier dr. Miro Cerar bolj verjel opozicijskemu poslancu mag. Mateju Toninu.
“Pravna strokovnjaka sta na podlagi dokumentov, ki jima jih je posredoval predsednik vlade, ugotovila, da je bilo delovanje obveščevalno-varnostne službe (OVS) ministrstva za obrambo povsem v skladu z zakonom, posledično pa sem tudi sam ravnal skladno z zakonodajo,” je pojasnil minister Veber.
Tako so bili izpolnjeni vsi kriteriji, ki sta jih pravnika navedla v svojem mnenju, zato po Vebrovem mnenju ni nikjer nezakonitosti. “Lahko še enkrat pri polni zavesti in pred vso slovensko javnostjo zagotovim, da je obveščevalno-varnostna služba naredila interno gradivo na podlagi javno dostopnih podatkov, in namen te analize je bil samo ta, da izboljša svoje delovanje zaradi informacije, ki je bila javno znana, da se pripravlja prodaja Telekoma morebitnemu tujcu,” je zatrdil minister Veber.
Obrambni minister je zavrnil tudi očitek o netransparentnosti in sledljivosti. Kot je pojasnil Veber, so na MORS predložili vse dokumente, ki sta jih OVS in ministrstvo pripravila na to temo, sam pa je to gradivo, kot je dejal, neuspešno poskusil uvrstiti na sejo vlade v novembru leta 2014 in pozneje na svet za nacionalno varnost, 13. januarja letos.
“Res se sprašujem, ali je premier in doktor prava Cerar bolj verjel politologu, magistru Toninu pri njegovem natolcevanju, in zakaj ni verjel doktorju pravne znanosti gospodu Kaučiču in doktorju pravne znanosti gospodu Pirnatu,” je dejal minister Veber. Kot je dodal, bo na to vprašanje moral odgovoriti premier sam.
Kot je spomnil minister Veber, je premier Cerar sam naročil omenjeno mnenje in pravnikoma posredoval vsa razpoložljiva gradiva, pravnika Kaučič in Pirnat pa sta zelo jasno zapisala, “da je na podlagi vseh gradiv, ki so na razpolago, služba delovala zakonito. Vse ostalo je natolcevanje,” je dejal minister za obrambo.
Pred četrtkovo sejo DZ, ko naj bi morda poslanci odločali o njegovi razrešitvi, minister Veber pričakuje predvsem to, da bosta tako poslanec NSi Matej Tonin kot premier Miro Cerar jasno povedala, “kaj, kje in s čim je obveščevalno-varnostna služba MORS kršila zakonodajo v primeru priprave analize o negativnih in pozitivnih učinkih morebitne spremembe lastništva Telekoma Slovenije, ki jo je pripravila iz javno dostopnih podatkov, pri tem pa ni bilo uporabljenih nobenih prikritih metod in sredstev.”
Na seji želi Veber biti prisoten prav zato, “da lahko vsej slovenski javnosti povem, zaradi česa je Slovenija ogrožena in s čim bo ogrožena v primeru morebitne odprodaje Telekoma Slovenije tujcu, povedal pa bom tudi še nekatere druge podatke, ki so zelo pomembni za obrambno varnost Republike Slovenije, nato pa je odločitev na poslancih Državnega zbora, kako se bodo odločili.”
Fajon: “V SD obsojamo podelitev priznanj italijanske države fašistom, ki so bili obdolženi vojnih zločinov in zahtevamo reakcijo MZZ.”
/in Novice /by Živa ŽivkovićPodpredsednica Socialnih demokratov in evropska poslanka S&D Tanja Fajon je skupaj s poslancem Državnega zbora Matjažem Nemcem na novinarski konferenci predstavila stališče Socialnih demokratov do odlikovanja 6 italijanskih fašistov – vojnih zločincev s strani Republike Italije.
“Socialni demokrati se z današnjo izjavo pridružujemo protestu Združenja protifašistov, borcev za vrednote NOB in veteranov Koper, s prvopodpisanim predsednikom Marijanom Križmanom, ki obsoja podelitev priznanj italijanske države šestim fašistom, ki so bili obdolženi vojnih zločinov in zahtevamo reakcijo slovenskega Ministrstva za zunanje zadeve.
9. maja letos bomo praznovali 70. obletnico konca druge svetovne vojne ter zmage naprednih demokratičnih sil nad nacizmom in fašizmom. Na teh izhodiščih protinacizma in antifašizma je utemeljena svobodna in demokratična Evropa. S svojim protifašističnim gibanjem in osvobodilno fronto so bili sestavni del zavezniških sil tudi slovenski partizani, ki so pomagali skupaj osvoboditi Primorsko in zagotovili njeno priključitev matični domovini Sloveniji.
Primorci so desetletja trpeli pod raznarodovalno politiko italijanskih fašistov nad njimi in so se prav zaradi tega v veliki večini pridružili narodno-osvobodilnemu gibanju za svobodo domovine. Sodelovanje slovenskih partizanov v demokratični koaliciji je bilo posebej in nesporno priznano lani ob praznovanju 70. obletnice izkrcanja zavezniških sil v Normandiji. To so zgodovinska dejstva, ki ne smejo biti pozabljena ali potvorjena. V nobeni državi, pa tudi v Sloveniji ne.
Povsod je treba ločiti ideologijo ter zločine nacizma in fašizma, kolaboracijo domačih izdajalcev in upor ter sodelovanje v proti hitlerjevski koaliciji. To je danes enako aktualno kot je bilo včeraj, saj se tudi v mnogih državah Evrope krepijo neonacistična gibanja, pozablja in potvarja pa se resnica. Tudi Slovenija ni imuna pred zlorabo resnice in potvarjanjem zgodovine. Zato moramo biti v Sloveniji izjemno pozorni, kadar to počnejo drugi, še posebej v naši soseščini, v državi s katero želimo še naprej ohranjati ter nadgrajevati dobre odnose. Ti pa morajo temeljiti zgolj na zgodovinski resnici in dejstvih.
Socialni demokrati si prizadevamo, da se v Sloveniji spoštujejo zgodovinska dejstva in zgodovinska resnica, da se objektivno prikažejo razmere med vojno in okupacijo, pa tudi po njej, da se obsodijo vsi zločini in vse krivice, ki so jih storili tako italijanski, nemški in drugi okupatorji Slovenije kot tudi njihovi domači pomagači ter vsi sodelujoči v državljanskem sporu. Miru v Evropi ter pomiritve in sprave ni mogoče graditi na potvarjanju zgodovinskih dejstev in vloge, ki so jo pri tem imeli predhodniki vseh današnjih političnih strank v tem obdobju. Takšno stališče lahko slovenska socialna demokracija upravičeno pričakuje od vseh političnih strank v Sloveniji in tudi od vseh partnerskih držav znotraj Evropske unije, OVSE in Sveta Evrope.
Sedemdeseta obletnica osvoboditve Evrope in zmage nad nacifašizmom mora temeljiti na resnici ter mora biti usmerjena v boljši jutri za vse ljudi združene Evrope in vsega demokratičnega sveta. Temeljiti mora na trajnih vrednotah miru, spoštovanja človekovih pravic in demokratičnih vrednot, pomembnih za našo skupno prihodnost.
Socialni demokrati si želimo, da bo naša skupna zaveza do miru in demokratičnega prijateljskega sodelovanja, prispevala k varnejši prihodnosti vseh sedanjih in prihodnjih generacij.”
Celotno novinarsko konferenco podpredsednice in poslanca SD si lahko ogledate v videoposnetku:
Manjka Videoposnetek
Podpredsednica SD Tanja Fajon in poslanec Matjaž Nemec o odlikovanju fašistov s strani Republike Italije from Socialni demokrati on Vimeo.
MDDSZ pripravilo resolucijo o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških
/in Novice /by Živa ŽivkovićMinistrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je pripravilo predlog resolucije o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških, ki je strateški dokument vlade in določa cilje ter ukrepe ter ključne nosilce politik za uresničevanje enakosti spolov na različnih področjih življenja žensk in moških za obdobje od 2015 do 2020. Po različnih mednarodnih kazalnikih, ki omogočajo zanesljive primerjave in natančne ocene, kje so največje vrzeli (neenakosti) med spoloma po posameznih državah (Svetovni gospodarski forum, Inštitut za enakost spolov), se Slovenija umešča med države z relativno visoko stopnjo enakosti. V zadnjih letih sta se povečali vidnost in občutljivost za vprašanja, povezana z enakostjo spolov, prav tako je več dostopnih statističnih podatkov o položaju žensk in moških na različnih področjih, priča pa smo tudi napredku na nekaterih področjih na zakonodajni ravni in v praksi.
Kljub temu enake možnosti žensk in moških še vedno niso v zadostni meri udejanjene v vsakdanjem življenju žensk in moških in prav na vseh omenjenih področjih še vedno obstajajo neupravičene vrzeli med spoloma in potreba po spodbujanju enakosti žensk in moških. Med področji, kjer smo v obdobju izvajanje prejšnjega nacionalnega programa naredili velike premike in morda največ korakov naprej, velja izpostaviti politično odločanje, nasilje nad ženskami in zdravje. V prihodnje bo več pozornosti kot doslej posvečeno tudi uresničevanju uravnotežene zastopanosti spolov na gospodarskem področju, odpravljanju stereotipov na področju usklajevanja poklicnega in družinskega življenja ter ukrepom, ki izboljšujejo položaj zapostavljenih skupin žensk in moških.
Pri predlogu Resolucije o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških 2015-2020 gre za drugi tovrsten dokument v Republiki Sloveniji. Prva resolucija o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških je zajemala obdobje od leta 2005 do leta 2013.
Novi nacionalni program za prihodnje obdobje določa splošne prioritete za izboljšanje položaja žensk in moških oziroma za zagotavljanje trajnostnega razvoja enakosti spolov v Sloveniji na osmih prednostnih področjih:
• enaka ekonomska neodvisnost,
• usklajevanje poklicnega in zasebnega oziroma družinskega življenja,
• družba znanja brez spolnih stereotipov,
• socialna vključenost,
• zdravje,
• uravnotežena zastopanost žensk in moških,
• nasilje nad ženskami in enakost spolov v zunanji politiki in
• mednarodnem razvojnem sodelovanju.
Na vseh teh področjih so predstavljene ključne aktivnosti in statistični trendi v obdobju prejšnjega nacionalnega programa ter opredeljeni cilji in ukrepi, ki predstavljajo ključne izzive za v prihodnje. Nosilci v nacionalnem programu opredeljenih politik so posamezna ministrstva. Namen nacionalnega programa je določiti ključne cilje in ukrepe Vlade RS za uresničenje enakosti spolov v Republiki Sloveniji na vseh področjih, ki so ključnega pomena za zagotavljanje enakosti spola v Republiki Sloveniji.
Nacionalni program si prizadeva za uresničevanje naslednjih ciljev:
• odpraviti neravnovesje med spoloma ter spolno segregacijo na področju zaposlovanja in odpravljanja brezposelnosti,
• izboljšati položaj žensk in moških na področju socialne vključenosti,
• odpraviti ovire za doseganje lažjega usklajevanja poklicnega in družinskega oz. zasebnega življenja,
• odpraviti vrzeli med spoloma in segregacijo v izobraževanju,
• odpraviti neenakosti v znanosti in raziskovanju,
• odpraviti stereotipe v družbi, zlasti v medijih, kulturi ter športu,
• izboljšati zdravje žensk in moških,
• odpraviti ovire za doseganje uravnotežene zastopanosti žensk in moških na različnih področjih političnega in družbenega življenja,
• doseči ničelno strpnost do nasilja nad ženskami,
• okrepiti vključevanje vidika spola v slovenske razvojne, mirovne in druge zunanjepolitične pobude.
Predlog resolucije o nacionalnem programu za enake možnosti žensk in moških je v javni razpravi od 2. 4. 2015 in pri vsebino lahko tudi vi aktivno sodelujete preko portala e-demokracija.
Predlog resolucije si lahko preberete na povezavi: http://skrci.me/JuDZC
Nemec: “Tonina sem ves čas opozarjal, naj ne izdaja informacij, ki so v nacionalnem interesu.”
/in Novice /by Živa ŽivkovićPoslanca SD Matjaža Nemca ni presenetilo naznanilo suma kaznivega dejanja izdaje tajnih podatkov, ki ga je zoper vodjo poslanske skupine NSi Mateja Tonina podala obveščevalno-varnostna služba (OVS) ministrstva za obrambo (MORS). Tonin je vodil nenapovedani nadzor na OVS, v skupini treh poslancev, ki je opravila nadzor, je bil kot predstavnik koalicije tudi Nemec. Kot je pojasnil na današnji novinarski konferenci SD, je Tonina ves čas, tudi že med nadzorom, opozarjal, naj “v tem zanosu” ne izdaja informacij in dokumentov, ki so v nacionalnem interesu. “Žal, po moji presoji je tudi to bilo večkrat storjeno,” je ocenil Nemec.
Po njegovih besedah je do enake napake prišlo tudi v poslanski razpravi na odprti seji parlamentarnega odbora za obrambo. Spomnil je, da je na seji prav tako opozoril člane odbora, naj bodo pazljivi, kaj dajejo v javnost. “Povedano je bilo marsikaj, kar bi lahko zanimalo tuje obveščevalne varnostne službe,” je poudaril poslanec SD. “Moramo se zavedati, kaj so naše prioritete in kaj je naš nacionalni interes,” je dejal Nemec. Po njegovih besedah imajo namreč poslanci pogosto opravka z občutljivimi dokumenti.
Minister za obrambo Janko Veber je namreč ob pojasnjevanju afere že večkrat ocenil, da so izjave Tonina dokaz, da ima žvižgača v OVS, ki mu je posredoval določene informacije o sklepu o naročilu analize. Zadeva so nato v opoziciji sproducirali v domnevno afero, ki je izbruhnila, potem ko je prišlo na dan, da je Veber službam znotraj MORS naročil analizo pozitivnih in negativnih učinkov morebitne spremembe lastništva Telekoma Slovenije. V SD, kjer je Veber tudi podpredsednik stranke, trdno stojijo za svojim ministrom. Poleg Nemca je na tokratni novinarski konferenci, ki je bila sicer namenjena odzivu SD na podelitev odlikovanj italijanske države 300 fašistom Mussolinijeve Salojske republike, Vebru izrekla podporo tudi podpredsednica SD mag. Tanja Fajon.
Minister Veber v oddaji Tarča: “Nisem ravnal nezakonito, niti OVS ni vohunil, kar bom z veseljem pojasnil na seji v DZ.”
/in Novice /by Živa ŽivkovićPodpredsnik SD in obrambni minister Janko Veber se je na povabilo novinarja in voditelja Boštjana Anžina v četrtek, 2. aprila 2015, udeležil soočenja pogledov z gosti v oddaji Tarča na TV Slovenija. “Kot minister sem ravnal skrbno in v interesu MORS, da zavarujem varnost sistema, to dokazuje tudi vsa dokumentacija,” je povedal Veber in dodal, da bo potrebno v primeru spremembe lastništva Telekoma zagotoviti, da bo varnostni sistem zaščite in reševanja MORS stoodstotno deloval. Minister je poudaril, da nihče pred njim ni naredil domače naloge in preveril kaj se bo zgodilo z varnostno-obrambnim sistemom MORS ob morebitni prodaji Telekoma. “Če pozorno poslušate izjave predsednika vlade nikoli ni izrekel, da sem ravnal nezakonito, niti da je OVS prisluškoval, kar trdi opozicija,” je nadaljeval Veber. Kot je pojasnil Veber, tudi ugledna ustavna pravnika dr. Igor Kaučič in dr. Rajko Pirnat v svojem mnenju, ki sta ga pripravila za premiera, nista nikjer zapisala, da sem ravnal nezakonito ali da bi bil postopek naročila analize o pozitivnih in negativnih učinkih morebitne spremembe lastništva Telekoma, sporen.
Minister Veber je med drugih jasno poudaril, da nikakor ne držijo navedbe opozicije, da je za potrebe analize o učinkih morebitne prodaje Telekoma obveščevalno-varnostna služba MORS vohunila in posegala v civilno sfero, ampak je analiza OVS pripravljena iz javno dostopnih informacij, zato tudi ni bilo preseganja pooblastil. Podpredsednik SD in minister za obrambo je v Tarči pojasnil tudi stališče Socialnih demokratov do privatizacije. “Stališče SD je, da je potrebno o privatizaciji državnega premoženja imeti najprej pravo strategijo za upravljanje podjetij, ne pa razprodajati premoženja kar tako počez,” je bil jasen Veber.
Oddajo Tarča si lahko ogledate na povezavi: http://4d.rtvslo.si/arhiv/tarca/174328521
Minister Veber se je nato kasneje zvečer udeležil še soočenja s poslancem NSi Matejem Toninom v oddaji 24 ur zvečer na POP TV, kjer je pojasnil vsa dejstva in se odzval na nekatere očitke opozicije v zvezi naznanitvijo suma kaznivega dejanja MORS zoper podpredsednika Komisije DZ za nadzor nad obveščevalno-varnostnimi službami, kateri naj bi izdal nekatere zaupne podatke. “Poslanec Tonin je zavajal javnost, ko je izjavljal, da MORS in vojaški obveščevalci nadzirajo potek privatizacije Telekoma,” je pojasnil Veber in dodal, da je MORS pri izjavi Tonina o delovanju OVS zaznal sum kršitve izdaje tajnih podatkov, zato so pristojne službe po uradni dolžnosti odreagirale. “Minister za obrambo ne vlaga in ni vložil ovadbe zoper poslanca Tonina, prav tako ne zlorabljam ministrstva za obrambo v politične namene stranke SD,” je bil odločno jasen Veber.
Nastop ministra za obrambo v oddaji 24 ur zvečer si lahko ogledate na povezavi:http://skrci.me/ammTj