Kdaj bo ministrstvo uresničilo svoje obljube in končno uredilo problematiko pretiranega oglaševanja ob avtocestah in cestah?
Poslanec Socialnih demokratov mag. Dejan Židan je na ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca naslovil poslansko vprašanje v zvezi z novelo Zakona o cestah, kot je zapisal poslanec, »glede spornega oglaševanja ob avtocestah in cestah.«
31. avgust 2021
Ob tem se Židan sprašuje, »kje je novi Zakon o cestah, ki bo uredil sporno oglaševanje ob avtocestah in cestah, ki ga je junija 2021 na Odboru za infrastrukturo, okolje in prostor Državnega zbora obljubil državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo?«.
Poslanec je spomnil na opozorila civilne javnosti, stroke ter poslancev glede nevarnega in pretiranega oglaševanja ob avtocestah in cestah, ki, kot je nadalje opomnil »odvrača pozornost voznic in voznikov od prometa in s tem zmanjšuje prometno varnost.« Židan je sicer na ministra glede omenjene problematiko aprila 2021 že naslovil poslansko vprašanje, kjer je med drugim izpostavil: »cilj oglasov, postavljenih ob cestah, je privabiti pozornost udeležencev v prometu. Intenzivnost oglaševanja ob cestah se iz leta v leto povečuje, kar lahko še najbolj jasno vidimo ob avtocestah in vpadnicah v mesta. Ker je oglasov čedalje več, ti čedalje bolj tekmujejo za voznikovo pozornost s svojo velikostjo, oblikovno pojavnostjo in čedalje pogosteje tudi s celonočno LED osvetljenostjo.«
V tokratnem poslanskem vprašanju je Židan opozoril tudi na nevzpostavljenost registra oglasov v Sloveniji, »tudi ne razpolagamo s podatkom, koliko oglasov se nahaja ob slovenskih cestah. Poznane pa so ocene, da jih je nekje med 20 in 30 tisoč.«
Po poslančevem prepričanju minister ni odgovoril zadovoljivo na vprašanje, v kakšnem časovnem roku namerava Ministrstvo za infrastrukturo sprejeti ustrezne ukrepe, da bo odpravljeno oglaševanje ob avtocestah in cestah kot razlog za nepozornost udeležencev v prometu. Prav tako je poslanec spomnil na obljube državnega sekretarja z junijske seje matičnega odbora državnega zbora, ko je ta pojasnil, da se ministrstvo zaveda te problematike ter da je zakon o cestah, ki bo oglaševanje ob avtocestah in cestah naslovil, že narejen. »Sam sem na odboru opozoril, da se v resnici čas izteka in da je potrebno z zakonodajo pohiteti, da potrebni zakon ne prehiti razpustitev parlamenta zaradi volitev,« je zapisal Židan v zaključku ter ministru Vrtovcu zastavil vprašanje:
- Držijo navedbe državnega sekretarja, da je Zakon o cestah že narejen (novi ali njegova sprememba)? Kdaj ga nameravate poslati v Državni zbor v sprejemanje? Kaj so njegove poglavitne rešitve, ki bodo povečale varnost v prometu glede oglasov ob avtocestah in cestah?