Postajata trajnostni razvoj in varovanje okolja zgolj ”pozabljeni” prioriteti pristojnih ministrstev?
Poslanec Socialnih demokratov mag. Dejan Židan je na ministra za infrastrukturo ter ministra za okolje in prostor naslovil poslansko vprašanje v zvezi s trajnostno mobilnostjo in prioritetami v programu Sklada za podnebne spremembe.
8. november 2021
Židan je izpostavil, da sta pristojni ministrstvi v preteklem letu, »zaradi takšnih in drugačnih okoliščin in prioritet, vezanih tudi na reševanje epidemije Covid-19, naročili zaprtje razpisov spodbud Eko sklada za nakup električnih koles, ki so bili odprti na podlagi Programa porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2020-2023.«
Ob tem se po poslančevih besedah postavlja vprašanja, ali sta pristojna ministra takšni spodbudi sploh naklonjena. Nadalje je Židan opozoril, da so električna kolesa ena od trajnostnih rešitev za mobilnost na neravninskih območjih, za premagovanje večjih razdalj in za osebe s fizičnimi omejitvami. »So nadomestilo osebnih avtomobilov za dnevne poti in ob tem omogočajo zmanjšanje stroškov, povezanih z lastništvom avtomobila. Ustrezno število električnih koles omogoča tudi mestom razvoj trajnostne mobilnosti v kombinaciji s spodbujanjem car-sharing točk za električne avtomobile.«
Kot je nadalje poudaril Židan, vse več držav članic EU v svojih programih trajnostnega razvoja in varovanja okolja glede zmanjševanja emisijskega odtisa odloča, da svojim državljanom ter podjetjem ponuja možnost koriščenja subvencij in spodbud za nakupe električnih koles.
V luči naslovljenih dilem je tako poslanec Socialnih demokratov mag. Dejan Židan na ministra za infrastrukturo ter ministra za okolje in prostor naslovil vprašanji:
- Ali za prihodnje leto načrtujete uvedbo subvencioniranja e-koles za državljane in tudi gospodarstvo z namenom zmanjševanja emisij toplogrednih plinov in kot ukrep podpore trajnostni mobilnosti?
- Ste pripravljeni še dodatno podpreti dostop do električnih koles za osebe s fizičnimi omejitvami?