Vladni ukrepi morajo biti življenjski in strokovno podkovani
Poslanec Socialnih demokratov mag. Dejan Židan je na ministra za zdravje naslovil vprašanje v zvezi z nesmiselnimi ukrepi, ki jih uvaja vlada ter njihovim vplivom v resničnem življenju.
8. september 2021
»Kot poslanec Državnega zbora dobivam s strani državljank in državljanov dopise, pobude, klice, s katerimi me obveščajo o konkretnih primerih in prosijo za pojasnila,« je zaskrbljeno izpostavil Židan. Državljanke in državljani od uradnih in odgovornih institucij ne prejemajo zadovoljivih odgovorov in informacij ali celo nobenega odziva ter so zaradi sprememb in nesmiselnosti ukrepov upravičeno precej zmedeni.
Pobude in težave zaskrbljenih državljanov, s katerimi se obračajo na poslance:
- »Danes je pa prišla novica, da je v OŠ… 31 učiteljev v karanteni. Karanteno je povzročila cepljena, ki je zbolela. V šoli so ostali cepljeni in prebolevniki, necepljeni pa so v karanteni. Tega res ne razumem. Cepljena je zbolela in obstaja možnost okužbe naprej, vendar so cepljeni ostali v službi, čeprav očitno tudi oni lahko zbolijo in prenašajo virus. Da je norost popolna, se oni ne rabijo testirati in lahko raznašajo virus naokoli, necepljeni, ki se pa redno testirajo in preverjajo svoje stanje, pa morajo biti v karanteni.
- Danes smo na CSD-jih prejeli dopis, v katerem nas, strokovne delavce, seznanjajo o nujnosti izpolnjevanja PCT pogoja za naše uporabnike, ki ne sme biti star več kot 48 ur. V navodilu piše, da se “uporabnikom, ki PCT pogoja ne izpolnjujejo, ne dovoli uporaba storitve ali udeležbe ali prisotnosti pri izvajanju dejavnosti. Uporabniki storitev stroške testiranja, ki so pogoj za izpolnjevanje PCT pogoja, krijejo sami… To nikakor ni, in ne sme biti, način socialnega dela….«
- Še ena ….., vezana na sina, oz. njegova sošolca. Dva sošolca sta v dijaškem domu in so ju ob polnoči, ko se je izvedelo, da gre razred v karanteno, vrgli ven iz doma. Namesto da bi ju izoliral v sobi, sta morala na cesto.
· Dijaki nikakor ne razumejo te karantene. Zakaj oni morajo v karanteno, kljub minimalnemu stiku, po drugi strani pa razredničarka ne rabi, tudi ravnatelj, ki je bil v razredu ne rabi, niti ne ekipa RTV, ki je snemala v razredu prispevek, ne rabi v karanteno. Taki nelogični ukrepi begajo dijake in jih v večini ravno zaradi tega ne spoštujejo. Kakšna popotnica za življenje je to? Očitno se odločevalci ne zavedajo, da tudi korona ukrepi spadajo v vzgojno izobraževalni proces. Dijaki niso ne levi ne desni, niti jih ne zanimajo partizani in domobranci. Želijo si jasnih in logičnih ukrepov, ne pa na vsakem koraku diskriminatornih ukrepov. - Ravno sem bil na kavi s prijateljem, ki je po izobrazbi dr. informatike in na gimnaziji in fakulteti poučuje informatiko. Je necepljen. Sem ga vprašal, kaj bi ga spreobrnilo. Pravi, da so ga v osnovi naši »strokovnjaki« s svojo retoriko in konfuznimi informacijami odvrnili… Če bi vlada in proizvajalci prevzeli odgovornost za stranske učinke cepljenja, bi se cepil.
- Sem analiziral svoje necepljene prijatelje, znance, poslovne partnerje. Velika manjšina je ortodoksnih anticepilcev, ki se ne bodo pod nobenim pogojem cepili, večina pa se ne cepi zaradi nezaupanja v vlado in njene »strokovnjake« in se tudi ne bodo cepili, bi pa se, če bi bil pristop drugačen. Vendar je to zamujeno, nezaupanje je preveliko, da bi ga ta ekipa »strokovnjakov« lahko spremenila.
- Ne razumem. Učitelji se lahko samotestirajo in rezultati, ki jih nihče ne more preveriti, veljajo teden dni. Pri meni, ki delam v frizerskem salonu in nisem nič slabša ali boljša oseba od učiteljev, samotestiranje ni dovoljeno, rezultat pa velja samo dva dni. Mi lahko to razložite?«
»Bolj ali manj je vsem dopisom skupno, da opozarjajo na ”begave” ukrepe, ki prepogosto delijo ljudi na prvo in drugo razredne ali pa enostavno niso strokovno razloženi in prepričljivi,« je zaključil Židan in na ministra naslovil naslednji vprašanji:
- Da odgovorite na navedbe, ki so navedene v zgornjih sedmih alinejah.
- Ali še zaupate ljudem, ki vam svetujejo ali pa vsiljujejo posamezne ukrepe na tem področju in dajejo predloge, ki pogosto diskriminirajo ali pa niso dovolj strokovno pojasnjeni