Prioritete Matjaža Hana kot ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo:
Za zmage slovenskega gospodarstva, turizma in športa
Matjaž Han verjame, da je edini recept za soočanje z gospodarskimi izzivi spoznanje, da smo vsi skupaj v istem čolnu in da moramo v morju pretresov in sprememb vsi skupaj veslati v isto smer. Zato se je zavzel za močan socialni dialog in skupno iskanje rešitev. V svoji predstavitvi je povezal tri ključne stebre prihodnje organiziranosti ministrstva – gospodarstvo, turizem in šport – saj verjame v številne sinergijske učinke.
28. maj 2022
Med svojimi prioritetami je izpostavil dvig dodane vrednosti, internacionalizacijo, zeleni in digitalni prehod ter nove trende, kot so priložnosti deglobalizacije, privlačnost Slovenije za nove talente in socialna ekonomija. Za vse navedeno namerava okrepiti finančne mehanizme za podporo podjetjem, da se gospodarstvu z aktivno politiko spodbud pomaga uresničiti priložnosti in premostiti težave.
Z ekipo je podrobno preučil pričakovanja gospodarskih združenj in se z veliko večino strinja, potrebno pa se bo dogovoriti le o realizaciji. Obstaja pa tudi nekaj predlogov gospodarstva, kjer bo potrebno upoštevati tudi stranske posledice, denimo vpliv na proračun, socialno varnost zaposlenih ali na okolje. Namesto socialne kapice, ki je že dolgo izraženo pričakovanje gospodarstva, je napovedal subvencioniranje razvojnih delovnih mest, da bo Slovenija konkurenčna pri zaposlovanju razvojnikov, inženirjev in programerjev.
Vsi smo v istem čolnu. Če vsak vesla po svoje, bomo obstali na mestu. Lahko pa se dogovorimo, primemo za vesla in gremo v isto smer. Da dosežemo velike premike.
Matjaž Han
Izpostavil je več zgledov, ki po njegovem mnenju povezujejo priložnosti gospodarstva, turizma in športa, denimo Luko Dončiča, Aleksandra Čeferina, Iva Boscarola in Ano Roš. Ime vsakega je povezal s svojimi načrti: Luko Dončiča s športom kot načinom za osvajanje novih trgov, denimo Teksasa, Aleksandra Čeferina kot ambasadorja slovenskega gospodarstva in ustanovitvijo Slovenske mednarodne poslovne zbornice, Iva Boscarola kot inovatorja, ki je del kupnine za svoje podjetje pokazal veliko družbeno odgovornost doniral lokalni skupnosti, in Ano Roš kot primer svetovne blagovne znamke, zaradi katere obiskovalci prihajajo v Slovenijo in ob njeni kulinarični ponudbi uživajo v doživetjih slovenskega turizma.
Kdo je Matjaž Han?
Matjaž Han je bil na šestih zaporednih volitvah izvoljen za poslanca Državnega zbora Republike Slovenije, kjer je od leta 2013 vodil poslansko skupino Socialnih demokratov. V dveh mandatih je bil predsednik Odbora za gospodarstvo Državnega zbora. Zaključil je Srednjo trgovsko – komercialno šolo v Celju in med letoma 1992 in 2004 kot direktor vodil družinsko podjetje, ki na slovenskem in mednarodnem trgu uspešno posluje še danes. Leta 1998 je bil prvič izvoljen za občinskega svetnika in do leta 2002 predsedoval občinskemu odboru za gospodarstvo. Leta 2006 je bil izvoljen za župana Občine Radeče.
Zaradi negotovih gospodarskih razmer zaradi vojne v Ukrajini, cen energije in šokov v dobavnih verigah je napovedal takojšen pristop k oblikovanju kriznega kovčka skupaj s strokovnjaki in socialnimi partnerji, ki bi ga aktivirali ob morebitnem poslabšanju gospodarskih razmer.
Na področju turizma je ocenil, da je nova turistična strategija usmerjena v pravo smer, da pa bo potrebno okrepiti vlaganja v razvoj trajnostne turistične infrastrukture ter športnega turizma, na področju športa pa namerava podvojiti javna sredstva za šport, okrepiti šport vseh generacij ter aktivno podpreti organizacijo vrhunskih športnih dogodkov.