Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij
Ministrstvo za kulturo pod vodstvom ministra SD mag. Zorana Pozniča je sredi februarja objavilo javni razpis za spodbujanje kreativnih kulturnih industrij – Center za kreativnost 2020-2021. Na razpisu bodo razdelili 2,21 milijona evrov nepovratnih sredstev, od tega 1,7 milijona evrov za Vzhodno kohezijsko regijo in 510.000 evrov za Zahodno kohezijsko regijo. Razpis je odprt do 6. aprila.
Javni razpis za izbor operacije Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij – Center za kreativnost 2020-2021 pomeni smiselno in neločljivo nadgradnjo Platforme Center za kreativnost, ki jo preko neposredne potrditve operacije vodi in izvaja Muzej za oblikovanje in arhitekturo (MAO).
Operacije v sklopu javnega razpisa bodo sofinancirane s strani EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije, v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.
Kreativni kulturni sektor tvorijo raznovrstne dejavnosti, ki so natančno navedene v besedilu razpisa – od arhitekture, preko oglaševanja in raznovrstnih umetniških praks do medijev. V dokumentu je navedeno, da so kreativne kulturne industrije tiste, “ki uporabljajo kulturo kot vložek in imajo kulturno razsežnost, čeprav so njihovi rezultati po večini funkcionalni. Te industrije zajemajo arhitekturo in oblikovanje, ki kreativne elemente vključujeta v širše procese, in podsektorje, kot so grafično in modno oblikovanje ali oglaševanje”.
Predmet razpisa so nepovratne spodbude za razvoj inovativnih projektov in podjetij s področja kreativnega kulturnega sektorja, razvoj novih izdelkov, storitev in procesov pri prijaviteljih (podjetjih in drugih organizacijah) ter vzpodbujanje močnejšega sodelovanja med kreativnim kulturnim sektorjem in gospodarstvom.
Kot še piše v razpisu, bodo z njegovega naslova podprti projekti, ki nastajajo na presečišču umetnosti, kulture, trga, podjetništva in gospodarstva ter združujejo ustvarjalnost, proizvodnjo in distribucijo dobrin in storitev in proizvajajo ter razširjajo dobrine ali storitve, ki vsebujejo ali izražajo kulturne vsebine.
Pomembno je tudi, da bodo rezultati projektov na koncu poslovno uresničljivi oziroma finančno merljivi in bodo povečali dodano vrednost ali pa so usmerjeni v reševanje posebnih družbenih problemov in doprinašajo k družbenemu napredku in blaginji.
Na razpisu bodo razdelili 2,21 milijona evrov nepovratnih sredstev, od tega 1,7 milijona evrov za Vzhodno kohezijsko regijo in 510.000 evrov za Zahodno kohezijsko regijo. Sredstva bodo razdeljena v treh sklopih – t.i, semenski fazi, drugi, zagonski fazi in pa na koncu povezovanju kreativnega in kulturnega sektorja z gospodarstvom. Razpis je odprt do 6. aprila, Center za kreativnost pa bo za izbrane prijavitelje pripravil obvezni 20- do 30-urni mentorski program.
V torek je v MAO ob objavi razpisa sredi februarja potekala tudi njegova javna predstavitev, na kateri so med drugim spregovorili o razpisnih kriterijih in načinu financiranja. Predstavili so tudi primere dobrih praks in omogočili mreženje s prejemniki sredstev z lanskega razpisa, v sklopu katerega je bilo razdeljenih slabih 800.000 evrov.
Minister za kulturo, ki opravlja tekoče posle, Zoran Poznič je na torkovi predstavitvi dejal, da Center za kreativnost MAO predstavlja primer dobrih praks: “Ta projekt je bil prvi interdisciplinarni take vrste, ko povezovanje ne zadeva le kreativne sfere, ampak poteka tudi med ministrstvi.” Obljubil je tudi, da bo tovrstnih projektov čedalje več: “Družba mora vlagati vsa razpoložljiva sredstva v principe, ki peljejo od kreativnosti do končnega rezultata, naj je rezultat kreativno delo, snovni predmet ali karkoli drugega.”
Povzeto po STA.