Evropski parlament potrdil strožja pravila političnega oglaševanja
Poslanke in poslanci Evropskega parlamenta so pretekli teden podprli spremembe, ki se nanašajo na pravila političnega oglaševanja v EU. Spremembe so usmerjene v večjo transparentnost in sledljivost političnega oglaševanja, več bo na voljo informacij za javnost glede naročnikov oglaševanja, prepovedano bo tudi izvajanje t.i. mikrousmeranja ter oglaševanja ter financiranja oglaševanja v EU za subjekte izven Unije, kršitelji pa bodo deležni strožjih sankcij.
6. februar 2023
Evropski poslanec iz vrst S&D Matjaž Nemec je pred glasovanjem o novih pravilih spomnil na slabe prakse iz Slovenije. “Pred vsakokratnimi volitvami smo žal tudi v Sloveniji deležni številnih praks političnega oglaševanja, ki se izogibajo transparentnosti ali jo povsem ignorirajo.” Tovrstna dejanja po oceni Nemca načenjajo zaupanje ljudi v politiko: “Širi se neko vsesplošno prepričanje, da politiko usmerjajo neka ozadja, katerih interesi so vse prej kot dobronamerni.”
“Transparentnost, preglednost in sledljivost političnega oglaševanja bodo s spremenjenimi pravili o političnem oglaševanju dobili jasna zakonska določila,” je dodal Nemec, po njegovih besedah pa bodo sprejete spremembe “močno omejile prakse hoje po robu in zaščitile demokratične procese v EU.”
Sivih con političnega oglaševanja, ki zajedajo v srčiko demokratičnih procesov, tudi volitve in referendume, je preveč, da bi jih lahko ignorirali.
Matjaž Nemec, evropski poslanec S&D