Dejan Židan: Zakon o varstvu potrošnikov mora slediti spremembam nakupovalnih navad potrošnikov in zagotoviti njihovo zaščito
Poslanec Socialnih demokratov mag. Dejan Židan je na ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravka Počivalška naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z varstvom potrošnikov, predvsem pri nakupovanju preko spleta.
30. november 2020
Poslanec je uvodoma izpostavil, da so se v obdobju pandemije, ko so trgovine z oblačili, tehničnimi izdelki, pohištvom in drugimi ne-nujnimi življenjskimi potrebščinami zaprte, močno spremenile nakupovalne navade potrošnikov, posledično pa se je povečala spletna prodaja izdelkov, ki jih v živilskih trgovinah ni možno kupiti
Po mnenju Židana, potrošniki v tej zdravstveni krizi vse svoje nakupovalne odločitve, od običajnih dnevnih nakupov, potovanj…, presojajo predvsem z vidika tveganja. Trgovska in druga podjetja pa vse bolj oblikujejo in oglašujejo svoje spletne trgovine (storitve), ki so vse bliže domačemu okolju potrošnika, z uporabo novodobnih digitalnih kanalov, ki omogočajo zadovoljivo nakupovanje – poslovanje, ob tem pa, kot pravi poslanec, velikokrat prihaja do kršitev pravic potrošnikov, na kar opozarja tudi Zveza potrošnikov Slovenije.
Ob tem je Židan kot enega od primerov navedel prekoračitev cene in ne dobave blaga/storitev, ko podjetje potrošnika seznani šele, ko je storitev opravljena in izdan račun, ne glede na to, da bi podjetje o spremembah naročila v takih primerih moralo po mnenju poslanca sproti obveščati potrošnika. »Zato bi v primeru nepravilno opravljene storitve s strani ponudnika moralo biti potrošnikom omogočeno podobno varstvo kot pri nakupu blaga fizično,« je zapisal.
V času epidemije se je povečala spletna prodaja izdelkov, ki jih v živilskih trgovinah ni možno kupiti.
Židan je spomnil tudi na trenutno veljavni zakon o varstvu potrošnikov, ki je bil sprejet leta 1998 in bil večkrat korenito spremenjen, zaradi česar je po njegovem mnenju postal nepregleden, zakon pa po prepričanju poslanca tudi ne odraža sprememb v razvoju gospodarstva in navadah potrošnikov, predvsem glede internetnih nakupov ter opravljanja storitev.
Na podlagi navedenega je poslanec zato ministra vprašal:
- Koliko kršitev pravic potrošnikov je bilo zabeleženih v letošnjem letu in koliko v preteklem letu?
- Ali ima vaše ministrstvo v načrtu pripravo nacionalne strategije za usklajevanje politike varstva potrošnikov med vsemi deležniki?
- Ali je v pripravi novelacija trenutnega zakona o varstvu potrošnikov in kakšna je časovnica?