Marko Koprivc ob vložitvi interpelacije:
Slovenija nima ministrice za izobraževanje, Simona Kustec ministrske funkcije dejansko ne opravlja in je nikoli ni opravljala
Socialni demokrati so danes skupaj z Levico, LMŠ in SAB vložili interpelacijo zoper ministrico za izobraževanje dr. Simono Kustec zaradi, kot so poudarili predlagatelji, predolgo zaprtih šol ter ministričine »neučinkovite, nekonsistentne in škodljive politike na področju vzgoje in izobraževanja«.
3. februar 2021
»Slovenija nima ministrice za izobraževanje. Zato je edino prav, da temu dejstvu sledi tudi Simona Kustec in stanju absurda v šolskem prostoru naredi konec,« je bil na skupni novinarski konferenci opozicijskih SD, Levice, LMŠ in SAB uvodoma kritičen poslanec Socialnih demokratov mag. Marko Koprivc.
Kustečevo je poslanec SD tudi neposredno pozval k odstopu s položaja, katerega po njegovih besedah nikoli ni opravljala. »Naredite že vendar kar je prav. Odstopite z mesta, na katerem nikoli dejansko niste bili. Mesto ministra za šolstvo ste spremenili v farso, katere škodo plačuje več sto tisoč naših otrok. Dovolj je bilo,« je bil kritičen poslanec.
Po prepričanju Koprivca bi bilo namreč pričakovati, da bo ministrica »prvi branik« otrok, šolnikov in vseh deležnikov na šolskem področju ter zagovornica z ustavo in zakoni določenih pravic. »Imamo pa ministrico, ki je v prvi vrsti podaljšana roka predsednika vlade in njegovih antidemokratičnih teženj.«
Ministrico je Koprivc tudi neposredno pozval k odstopu s položaja, katerega po njegovih besedah nikoli ni opravljala.
Nadalje je poslanec izpostavil obsežnost ministričinih spodrsljajev, po njegovi oceni tako dvajset izpostavljenih očitkov interpelacije ponuja možnost najmanj dvajsetih interpelacij: »Vsaka izmed točk bi bila lahko interpelacija sama zase.« Še več, po njegovi oceni, v Sloveniji še ni bilo interpelacije s tolikšno agendo utemeljenih očitkov za odstop ministra.
Predlagatelji so očitke zoper ministrico tako strnili v 20 ključnih očitkov, osredotočenih predvsem na predolgo zaprtje šol med epidemijo, v prvi točki pa ministrici očitajo, da je z neučinkovito, nekonsistentno in nestrokovno politiko povzročila najdaljše zaprtje šol in vrtcev v Evropi.
Podpredsednik SD in vodja strokovnih svetov SD na področju razvoja dr. Jernej Pikalo o razlogih, zakaj smo Socialni demokrati zoper ministrico za izobraževanje, znanost in šport dr. Simono Kustec z ostalimi strankami iz opozicije vložili interpelacijo.
V opozicijskih strankah ministrici med drugim oporekajo tudi neupoštevanje epidemiološke stroke pri zapiranju in odpiranju šol, pomanjkanje dialoga in odsotnost komunikacije z učenci, starši in šolniki ter odrekanje izobraževanja otrokom s posebnimi potrebami. Prav tako Kustečeva po njihovem mnenju, kljub večkratnim pobudam, ni zagotovila sredstev za potrebne organizacijske prilagoditve in zaposlitev dodatnih učiteljev.
V interpelacijo so vključene tudi številne druge sporne poteze ministrice, npr. neupravičena pomoč zasebnim visokošolskim zavodom, ko je Kustečeva zasebnim izobraževalnim zavodom, ki so blizu predsedniku vlade, omogočila, da akreditacije obdržijo in to navkljub neizpolnjevanju zakonskih pogojev. Ob tem so opozicijske stranke spomnile tudi na nedavno ustavitev objave razpisa za vpis na fakultete, zaradi katerega obstaja tveganje, da bodoči študenti v predvideni časovnici ne bodo mogli opraviti vpisnih postopkov.
20 razlogov, zakaj mora ministrica oditi
1.
Nestrokovna, neučinkovita, nekonsistentna in škodljiva politika na področju organizacije vzgoje in izobraževanja v času epidemije COVID-19, ki je povzročila najdaljše zaprtje šol in vrtcev v Evropi.
2.
Ustavno nedopustno odrekanje izobraževanja otrokom s posebnimi potrebami in diskriminacije različnih skupin otrok s posebnimi potrebami.
3.
Neupoštevanje epidemiološke stroke pri odpiranju in zapiranju šol ter prelaganje odgovornosti na posamezne šole, ravnatelje, učitelje in starše.
4.
Diskriminacija nekaterih skupin šolajočih otrok in dijakov.
5.
Nezagotovitev pogojev za varno in zanesljivo izvedbo šolskih tekmovanj.
6.
Ogrožanje prihodnosti mladih zaradi odsotnosti načrta za odpravljanje negativnih socialnih in učnih posledic zaprtja šol.
7.
Škodljiv, izključevalen in podcenjujoč odnos do športa in športnih organizacij.
8.
Škodljiv predlog za ukinitev sklada za financiranje nevladnih organizacij.
9.
Pomanjkanje dialoga s sindikati, ravnateljskimi združenji ter s strokovnimi delavci na področju vzgoje in izobraževanja pri načrtovanju vzgoje in izobraževanja v času epidemije.
10.
Pomanjkanje dialoga in odsotnosti komunikacije z učenci in starši.
11.
Neustrezno zagovarjanje interesov učenk in učencev, dijakov in dijakinj pri določanju prioritet glede sproščanja ukrepov za preprečitev širjenja COVID-19.
12.
Odsotnost sistematične evalvacije pouka na daljavo.
13.
Odsotnost ukrepov za preprečevanje socialnih stisk mladih v času epidemije.
14.
Opustitev dolžnega ravnanja priprave razpisa za vpis v visokošolsko izobraževanje in zavajanja javnosti.
15.
Zamuda pri pripravi in vložitvi Zakona o znanstveno raziskovalni in inovacijski dejavnosti ter strateških dokumentov na področju visokega šolstva in znanosti ter inovacij.
16.
Poseganje v avtonomijo Pedagoškega inštituta in zavajanja v Državnem zboru.
17.
Postavljanje interesov zasebnih izobraževalnih institucij pred kakovost visokošolskega izobraževanja.
18.
Blokada zaposlovanja raziskovalcev na javnih raziskovalnih organizacijah.
19.
Slab zgled in nespoštovanje ukrepov za preprečevanje širjenja COVID-19.
20.
Sporno kadrovanje, utemeljenega na parcialnih interesih, osebnih zamerah in prijateljskih obljubah ter slabega vodenja ministrstva.