Marko Koprivc: Vlada naj sprejme potrebne prilagoditve, ki bodo pripomogle k izboljšanju obstoječega stanja pri izvajanju pouka
Poslanec Socialnih demokratov mag. Marko Koprivc je na vlado naslovil pisno poslansko pobudo v zvezi s prilagoditvenimi ukrepi v šolstvu.
28. januar 2021
Slovenske šole so bile zaprte skoraj 3 mesece, pouk pa se je do včeraj, zaradi vladne odločitve o prepovedi zbiranja v šolskih prostorih, izvajal na daljavo. Vlada je s tem tednom omogočila pouk v šolah otrokom prve triade osnovnih šol, na katere ima dolgotrajna prekinitev zbiranja v šolah po mnenju Koprivca tudi najbolj negativne posledice.
Koprivc je v obrazložitvi vprašanja uvodoma opozoril, da prekinitev zbiranja v šolah škoduje vsem učencem in dijakom; ne le v smislu usvojenega znanja, temveč tudi socializacije, duševnega in tudi telesnega zdravja. Celo pouk športne vzgoje se je namreč preselil na splet. »Škoda, ki zaradi tega nastaja mladim, je neizmerna. Celotna razprava glede odpiranja šol pa se je reducirala na (zmotno) dilemo med zaprtimi šolami s poukom na daljavo ter odprtimi šolami brez njega,« je poudaril.
Ob tem je poslanec izpostavil, da je vsem jasno, da bo izobraževalni proces – četudi v šolah – še vedno potekal pod precejšnjimi omejitvami: ohranjanje razdalje, nošenje mask in ostale higienske ukrepe, pa tudi delitve oddelkov na manjše skupine in kombiniranje spletnega pouka s poukom v živo. Vse to po mnenju Koprivca izjemno obremenjuje zaposlene v šolstvu, ki morajo delo opraviti brez kakršnih koli kadrovskih okrepitev. »Ta problem bo še toliko bolj očiten, ko se bodo nekateri učenci vrnili v šole, za druge pa bo še naprej potekal pouk na daljavo. Delo se bo podvojilo, kadrovske kapacitete pa bodo ostale enake.« je opozoril in dodal, da bi bilo, glede na verjetno daljšo prisotnost virusa med nami, smiselno dati več poudarka modelom, ki ne izbirajo med spletnim poukom in poukom v živo, temveč ju kombinirajo in ju še dopolnijo s prilagojenimi učnimi aktivnostmi na prostem. »Tak pouk bi bil lahko koristen in učinkovit tudi v ‘normalnih’ časih, vendar pa je potrebno šole za to opolnomočiti in jih k temu spodbuditi,« je poudaril.
Prvi korak v tej smeri bi bilo mogoče po mnenju Koprivca storiti že na podlagi veljavnega odloka, ki ravnateljem osnovnih šol – ob priglasitvi ministrstvu in soglasju NIJZ – omogoča tudi izvajanje pouka za učence 4. in 5. razreda. Predvsem tam, kjer epidemiološka slika to dopušča, bi bilo smiselno maksimalno podpreti ravnatelje pri prizadevanjih, da se pouk čimprej začne, vsaj za mlajše otroke.
Slovenske šole so bile zaprte skoraj 3 mesece.
Glede na navedeno je poslanec na vlado naslovil pobudo za nekaj srednjeročnih prilagoditev, s katerimi bi po njegovem mnenju lahko izboljšali obstoječe stanje pri izvajanju pouka:
- Da se prilagodi odlok o prepovedi zbiranja v šolskih prostorih tako, da bo omogočil vsaj izvajanje (združenih) ur športne vzgoje na prostem; kamor bi lahko preselili tudi večji del učnega procesa v obliki športnih, naravoslovnih in kulturnih dnevov ter drugih prilagojenih učnih aktivnosti, ki jih je mogoče izvajati v naravi in na prostem.
- Da se za dijake zaključnih letnikov srednjih šol, ki se pripravljajo na maturo in zaključne izpite, omogoči intenzivne priprave nanje v obliki razrednih taborov, ki bi se lahko izvajali v šolskih prostorih ali v (sedaj praznih) Centrih šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD)
- Da se za potrebe izvajanja učnega procesa in v pomoč učiteljem pri delitvi oddelkov in pouku na daljavo aktivira študente višjih letnikov pedagoških smeri; po vzorcu iz zdravstva in za plačilo, kot pripada študentom in dijakom zdravstvenih strok, “vpoklicanih” zaradi epidemije.