Od doma do doma #1
Milan Brglez v pogovoru s Samanto Baranja
V prvem izmed pogovorov od doma se je evropski poslanec dr. Milan Brglez pogovarjal s Samanto Baranja, profesorico nemškega jezika, mentorico in izvajalko programa Skupaj za znanje ter soustanoviteljico in nekdanjo predsednico Romskega akademskega kluba.
Trenutna epidemija terja, da smo odgovorni do sebe in do drugih. Zato je potrebno ostati doma. A sodobna tehnologija nam omogoča, da smo kljub fizični razdalji v stikih ter se pogovarjamo o temah, ki so pomembne za našo družbo. Zato je dr. Milan Brglez, predsednik Konference SD, pričel s serijo spletnih pogovorov s sogovornicami in sogovorniki različnih generacij, poklicev, narodnosti in etničnih pripadnosti.
Prva gostja pogovora Samanta Baranja je predstavila izzive, s katerimi se sodelavci projekta, romski otroci, starši, učiteljice in učitelji ter romski pomočniki srečujejo v krizni situaciji ob epidemiji COVID-19. Opozorila je na izzive izobraževanja na daljavo, ki so pri romski populaciji na splošno večji zaradi razlik pri dostopu do digitalnih orodij, usposobljenosti in tehničnih veščin staršev, da pomagajo otrokom v učnem procesu, ter splošnega slabšega socialnoekonomskega položaja Romov. Izpostavila je, da se posebej v času tovrstne krize kot nepogrešljivi vezni člen med družinami in šolo izkažejo romski pomočniki, ki skrbijo za čim bolj nemoten pretok učne snovi do otrok ter povratnih informacij do šole.
Sogovornika sta se strinjala, da je nujen čim bolj kontinuiran proces izobraževanja romskih otrok med aktualno krizo in po njej. Izobraževanje je namreč eden izmed ključnih dejavnikov integracije Romov ter na dolgi rok edini način za izboljšanje njihovega socialnoekonomskega položaja.
Kot popotnico za zaključek pogovora je Samanta Baranja izrazila upanje, da bo kot posledica aktualne krize pri vseh državljanih in državljankah Slovenije dozorelo spoznanje o nenadomestljivi vlogi učiteljic in učiteljev v naši družbi. Njena največja želja pa je, da bi romski starši, močnejši za izkušnjo te krize, otroke redno pošiljali v šolo ter jih spodbujali k izobraževanju.