Namesto na protestni shod k predsedniku uprave Darsa
»Z vsemi pristojnostmi do odgovorov in rešitev za nadaljevanje gradnje 3. razvojne osi – namesto na protestni shod k predsedniku uprave Darsa,« se je odzval vodja poslanske skupine SD Jani Prednik na inercije o zamiku gradnje 3. razvojne osi.
28. februar 2023
Odziv vodje Poslanske skupine SD Janija Prednika objavljamo v celoti
V zadnjem času je v javnosti, sploh na Koroškem, veliko pozornosti namenjene počasni gradnji največjega infrastrukturnega projekta, tretje razvojne osi na Koroško. Po tem, ko je konec avgusta 2021 v Podgorju le bila zasajena prva lopata, simbolično in tudi v praksi, se je gradnja tudi intenzivno pričela vsaj na dveh odsekih hitre ceste med Slovenj Gradcem in Velenjem. Investitorjem je uspelo delno zaključiti eno gradbišče z viaduktom Gaberke ter postaviti nekaj stebrov viadukta Jenina in Visočnik v okolici Podgorja pri Slovenj Gradcu. Osnovno vprašanje vseh, ki se vsa leta intenzivno trudimo, da bi Koroška regija dobila sodobno prometnico in s tem tudi dodatne razvojne priložnosti je, zakaj so se dela upočasnila oziroma se ne izvajajo v skladu z začrtanim terminskim planom.
Kot koroški poslanec, ki sem si med drugim intenzivno prizadeval tudi za sprejem poroštvenega zakona v letu 2019, ki je bil pogoj za začetek pripravljalnih in izvedbenih del, potek gradnje ves čas budno spremljam. Zaradi lastnih opažanj, da gradnja poteka bistveno počasneje, kot je bilo predvideno, sem že 8. novembra lani takratnemu ministru za infrastrukturo, mag. Bojanu Kumru poslal pisno poslansko vprašanje, v katerem ministra sprašujem po natančnih razlogih za zamik časovnice in hkrati o rešitvah oziroma poteku gradnje za naslednje triletno obdobje. V odgovoru je minister Kumer pojasnil, da največje tveganja pri izvajanju projekta predstavlja pridobitev gradbenih dovoljenj in njihova pravnomočnost, ki ob prezasedenosti gradbene operative predstavlja tudi edino veliko tveganje. Nekaj težav predstavlja tudi odkup zemljišč in objektov. S strani ministrstva je bila novembra lani Darsu poslana tudi zahteva po nemudni novelaciji terminskih planov in aktivnosti od Šentruperta do Velenja ter za vse sklope od Velenja do Slovenj Gradca.
Ker z odgovori in z nadaljnjim potekom del na trasi 3. razvojne osi nisem zadovoljen, sem 13. februarja letos ponovno naslovil pisno poslansko vprašanje na ministrico za infrastrukturo, mag. Alenko Bratušek, kjer ponovno zahtevam natančna pojasnila za tako imenovane zamike pri gradnji. Odgovora do danes še nisem dobil, bo pa v prihodnjem tednu, predvidoma 9. marca, potekal nujen sklic Odbora za infrastrukturo, na katerem nameravam predstaviti svoja stališča glede celotnega poteka gradnje in zahtevati vsa nadaljnja pojasnila in možne rešitve. V skladu z dogovorom, se bom v kratkem sestal tudi s predsednikom uprave Darsa, da se osebno prepričam o vseh dejavnikih, ki ovirajo pričetek del na odsekih, kjer se le ta še niso začela.
Pri tem poudarjam, da imamo poslanci možnost, da vsa odprta vprašanja naslavljamo direktno na pristojne ministre in vlado, zato se v tem tednu, četudi podpiram vsa prizadevanja Korošcev, ne nameravam udeležiti protestnega shoda, ki ga pripravlja največja opozicijska stranka na eni od lokacij gradnje 3. razvojne osi. Moje mnenje namreč je, da poslanci na protestnih shodih nimamo svojega mesta, moja dolžnost pa je, da se po vseh najboljših močeh trudim za regijo, ki mi je podelila mandat, prav tako je moja dolžnost, da izpolnim obljube, ki sem jih dal ljudem in gospodarstvu. V tem primeru gre za čim prejšnjo izgradnjo sodobne prometnice na Koroško, ki bo zagotavljala enakovreden položaj regije v državi in širše. Zato še enkrat poudarjam, da sem tudi doslej skrbno spremljal gradnjo 3. razvojne osi in v tem času tudi že ukrepal z vsemi pristojnostmi, ki jih imam. Tako nameravam delovati tudi v prihodnje, ko bom tako od pristojnega ministrstva, Darsa, kot tudi izvajalcev, terjal odgovore na vsa zastavljena vprašanja, prav tako nameravam v skladu s svojimi možnostmi vplivati na postopke, ki bodo skladno z zakonodajo pospešili uradne postopke, zaradi katerih se zamika časovnica izgradnje tretje razvojne osi. Za začetek vseh postopkov je bilo potrebnih veliko besed in dejanj, tako bom deloval tudi v prihodnje, vse dokler na trasi Šentrupert- Slovenj Gradec- Holmec, ne bo zgrajen še zadnji meter nove hitre ceste.