Ministrica Katič na vojaškem letališču v Cerkljah ob Krki o možnostih uporabe letališča tudi za civilno letalstvo in za poligon varne vožnje
Na vojaškem letališču v Cerkljah ob Krki so se 28. oktobra, sestali ministrica za obrambo Andreja Katič, minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič ter minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Seznanili so se z delovanjem 15. polka vojaškega letalstva Slovenske vojske in projektom posodobitve vojaško-civilnega letališča ter preučili možnosti gospodarskega razvoja letališča.
Kot je po sestanku povedala ministrica Katič, bodo oblikovali medresorsko delovno skupino, ki bo med drugim analizirala možnosti uporabe letališča tudi za civilno letalstvo in poligon varne vožnje.
“Sklenili smo, da se do konca tedna oblikuje medresorska delovna skupina, ki bo naredila še podrobnejšo analizo in predstavila možnosti za naprej. Seveda je tukaj najprej vprašanje, ali se to letališče odpre tudi za civilni del, kaj je v ta namen še potrebno narediti, in seveda tudi vprašanje izgradnje poligona varne vožnje,” je dejala ministrica in povedala, da je na letališču že nekaj infrastrukture, ki bi jo lahko dali v uporabo civilnemu letalstvu, nekaj pa bi je bilo potrebno še zgraditi, a je treba pred tem sprejeti določene odločitve. Glede gradnje poligona varne vožnje je dejala, da so tik pred vložitvijo zahteve za pridobitev gradbenega dovoljenja, a mora tudi pri tem projektu svoje najprej opraviti medresorska delovna skupina.
Vlada Republike Slovenije je sicer s Sklepom o opredelitvi sistema javnih letališč Letališče Cerklje ob Krki opredelila kot javno, vojaško-civilno letališče, prenova letališča pa je v sklepni fazi. Letališče je opremljeno tudi po civilnih predpisih, tako da na njem lahko pristajajo tudi civilna potniška in tovorna letala. Vlada Republike Slovenije je julija 2008 sprejela Uredbo o državnem prostorskem načrtu za Letališče Cerklje ob Krki v obsegu, kot so ga sooblikovala še tri zainteresirana ministrstva, med njimi tudi Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Z uredbo se del letališča, kot je predlagalo Ministrstvo za gospodarstvo, namenja za civilni letalski promet in logistično središče. Ta del letališča se ureja z državnim prostorskim načrtom za gospodarsko središče Feniks v Posavju, pri čemer pa ureditve, ki se nanašajo neposredno na letališče, povzema po državnem prostorskem načrtu za Letališče Cerklje ob Krki. Tako sta oba prostorska načrta infrastrukturno povezana in soodvisna.
Letališče Cerklje ob Krki ima na voljo vso potrebno infrastrukturo za vzletanje in pristajanje največjih letal, ploščadi za pretovor, letališki terminal za prehod potnikov in drugo opremo. Opredeljena so načela za delovanje policije in carine na letališču. Letališče ima primerno cestno povezavo in je štiri kilometre oddaljeno od priključka na avtocesto pri izvozu Drnovo. Poslovno logistična cona na severnem delu letališča obsega 45 hektarjev zemljišč, na katerih je z državnim prostorskim načrtom opredeljena možnost gradnje gospodarskih objektov za različne namene. Dejavnost lahko opre tudi na možnosti, ki jih s svojo infrastrukturo ponuja letališče. Za območje je v celoti izvedena prostorska umestitev, zato je za objekte mogoče pridobiti gradbeno dovoljenje.
V okviru seznanjanja gospodarskih subjektov s poslovnimi priložnostmi, ki jih omogoča obrambni resor, je MORS tudi med lokalnim gospodarstvom zaznal precejšnje zanimanje za letenje civilnih letal na Letališču Cerklje ob Krki. Ministrstvo je zato z lastnimi sredstvi in sredstvi zavezništva letališče usposobilo tako, da izpolnjuje vse pogoje za kategorijo CAT 1 po civilnih predpisih. Z nekaj dodatnega napora obeh pobudnikov ureditve letališča za letenje civilnih letal bi letališče lahko prispevalo tudi k dodatni konkurenčnosti gospodarskih subjektov v širši regiji. Ministri so govorili tudi o projektu na območju Gaja. Projekt obravnava vsebine poligona varne vožnje, poligona za usposabljanje letaliških gasilcev in reševanja s helikopterjem.